dinsdag 14 februari 2017

Worstelaar of zo?

Worst is een vleesproduct dat gewoonlijk gemaakt wordt van gemalen vlees, dierlijk vet, zout (en vaak suiker), specerijen en/of kruiden, dat vanouds in een voornamelijk uit collageen bestaand deel van een dierendarm bewaard wordt; tegenwoordig wordt daarvoor ook ander materiaal gebruikt, gemaakt van collageen, of ook van oneetbaar cellulose of plastic.

Tot zover wikipedia, worst dus.
Met sinterklaas kreeg ik het boek "Over Worst", geschreven door Meneer Wateetons.
Bij deze zelfde Meneer heb ik afgelopen september een cursusje gedaan.
Toen ik voor mijn verjaardag ook nog een gehaktmolen met worstpijpjes kreeg, moest ik uiteraard
het een en ander eens flink uit proberen.

Vandaag dus verse worst gemaakt, eentje met venkel en eentje met salie.
Zie hier het resultaat.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten